2011. május 11., szerda

Mandulás-fügés süti

Imádom a fügét, de süteménybe nem szoktam  tenni. Most viszont egész sokat tudtam beszerezni, jó áron - és néhányat sajnos ki is kellett dobnom. Hogy miért? 
Az a hülye helyzet állt elő, hogy annyira szeretem, hogy csak tartogattam a fügét a hűtőben, a tökéletes alkalomra várva, amikor élvezettel megehetem őket. A nagy várakozásban azonban néhány tönkrement :S
Carpe diem! Élj a mának és ne várj a tökéletes alkalomra - az ma van :)
A maradék fügéből egy párat megettem, kettőt pedig feláldoztam erre a süteményre.


Hozzávalók:

2 bögre (= 5 dl; kb. 220 g) mandulaliszt
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1 evőkanál agavé nektár (vagy más édesítő ízlés szerint)
2 tojás
1 teáskanál vanília esszencia
1 csipet só
2 db füge

Melegítsük elő a sütőt 180 C fokra.
A mandulalisztet keverjük össze a szódabikarbónával és a sóval. Egy másik edényben a folyékony hozzávalókat: a tojásokat, az agavét és a vanília esszenciát. Öntsük a tojásos masszát a mandulalisztbe és alaposan keverjük ki.  
Öntsük a masszát egy téglalap alakú formába és helyezzük a tetejére a 4 db fél fügét.
Süssük a süteményt kb. 35-40 percig, de tűpróbával ellenőrizzük, hogy valóban átsült-e. 

Nekem leginkább az a része ízlett a sütinek, ahol a füge volt, ezért javaslom, hogy bármilyen gyümölccsel is készíted el ezt a sütit, tégy rá jó sokat! 
El tudom képzelni még szilvával, körtével és őszibarackkal is.


Tejérzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Glutén érzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Paleosoknak: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.

1 megjegyzés:

atira írta...

Finom lehet !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...