2010. október 8., péntek

Áfonyás-pisztáciás biscotti (glutén-, tej- és cukormentes)

Ezt a nagyszerű receptet az Elena's Pantry blogon találtam. Sajnos nem 100%-ig paleo, mert tapióka lisztet is tartalmaz (nagyon keveset és legalább gluténmentes), de az olyan megalkuvóknak, mint mi vagyunk, tökéletes. Szerintem az egyik legfinomabb keksz, amit e témában eddig sütöttem.

Bár az eredet recepthez képest néhány dolgot változtattam, az eredményben nem csalódtam :)
Azt hiszem, ezt a finom kekszet karácsonyra is el fogom készíteni - nem csak azért, mert a színei tökéletesek hozzá :)

Hozzávalók:
1 és 1/4 bögre őrölt mandula
1 evőkanál tapióka liszt (an: arrowroot powder)
negyed teáskanál só
negyed teáskanál szódabikarbóna
1 evőkanál méz
1 narancs reszelt héja
1/4 bögre aszalt vörösáfonya
1/4 bögre pisztácia
1 tojásfehérje*

Az őrölt mandulát összekeverjük a tapióka liszttel, a szódabikarbónával és a reszelt narancshéjjal.
A tojásfehérjét a sóval és a mézzel jó keményre felverjük és adagolva hozzákeverjük a mandulához. Egy jól formázható masszát fogunk kapni. Ebbe gyúrjuk bele a pisztáciát és az áfonyát, majd formázzunk belőle egy vagy két rudat (attól függ, mekkora és mennyi biscottit szeretnél kapni), aminek a tetejét egy kicsit lelapítod.
Előremelegített, 175 C fokos sütőben sütjük a rud(ak)at 15 percig, majd kivesszük a sütőből és 1 órát hűlni hagyjuk. Ekkor a rudat vékony szeletekre vágjuk, majd a szeleteket sütőpapírral kibélelt tepsibe fektetve, 150 C fokon további 12-15 percig sütjük (én félidőben megfordítottam őket)
A sütőből kivéve hagyjuk kihűlni, akkor ropogósabbá válik.

*Valójában két tojásfehérjét tettem bele, de az túl sok volt és adnom kellett hozzá még egy kis mandulát. Szerintem egy tojásfehérje pont elég.


 A tökéletes falat:





Tejérzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Glutén érzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Paleosoknak: Nyugodtan hagyd ki  tapióka lisztet. Megcsináltam nélküle is és jól sikerült. Egy kicsit morzsásabb, de jó.

7 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

Engem ez olasz kekszre emlékeztet! A legjobb reklám a kisfiad...:)

Alexandra írta...

Hát, ha már nem tudok olyan csodaszép, profi fotókat készíteni, mint egyes bloggerek, legalább itt van nekem ő, aki feldobja a képeket :)

Hazsuka írta...

Jaj, de megörültem ennek a keksz kétszersültnek! Ma csokival és mandulával el is készítem, mert engem is a Római nyár emléke inspirál.
Szerinted nyílgyökérliszt is megfelel a célra? Azt is kötőanyagként használják és sajnos az sem paleo GI szempontjából, de legalább gluténmentes.

Alexandra írta...

:)
Először elgondolkoztam azon, hogy mi az a nyílgyökérliszt, mert még soha nem hallottam róla. Aztán lefordítottam magamban angolra... és elmosolyodtam :) mert így már ismerős a név :)))
Igen, a nyílgyökérliszt tökéletesen megfelel a célra, ugyanis az a tapióka liszt másik neve (arrowroot powder). A kettő egy és ugyanaz :)

Névtelen írta...

Mindenképp ki fogom próbálni, most nagyon rákattantam a biscottira, de vajon hol találok itthon nyílgyökér lisztet??? :-) Esetleg helyettestem majd.... :-)

Névtelen írta...

Szia!
Nagyon jól hangzik, ki fogom próbálni - tápiókaliszt nélkül.
Tényleg elég 1 - azaz egyetlen - tojásfehérje bele? A rudakat csak úgy sütőlapra fektetted? Nem kellett formába nyomkodni vagy ilyesmi?
Üdv,
MW

Alexandra írta...

@MW:

Bőven elegendő lett volna az egy tojásfehérje a kettő helyett.
A sütőlapra tettem sütőpapírt, és úgy raktam rá a rudakat. Nem kell formába nyomkodni őket, a tészta megtartja az alakját. Ha nagyon olajos lenne a tészta, nyugodtan adj hozzá egy kicsit több mandulát.
Mivel nem lesz benne tapiókaliszt, lehet, hogy morzsalékosan tudod csak felszeletelni, mielőtt megint megsütnéd: ha így van, vágd a szeleteket egy kicsit vastagabbra (én ujjnyi vastagra vágtam őket a második alkalommal).
A sütési hőmérsékletet is hagytam 175-180 fokon második alkalommal, így nem kellett megforgatnom sem őket.

A bögre nálam 2,5 dl-es (angol mértékegységnek megfelelő).

Remélem, ízleni fog :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...