2010. július 7., szerda

Risotto alla Zucca, vagyis Sütőtökös rizottó

Az utóbbi időben nagyon ritkán készítettem rizses ételt, de ebben a hidegben megkívántam egy kis tartalmas, krémes rizottót. Szerencsére a mélyhűtőben* még találtam pont elegendő arborio rizst, így semmi akadálya nem volt e finom étel elkészítésének.


Hozzávalók:

1 liter zöldséges alaplé
1 kis fej vöröshagyma, finomra vágva
10 dkg vaj
1/2 kg sütőtök, megpucolva, kimagozva és kockákra vágva
35 dkg arborio (rizottó-) rizs
1,85 dl száraz fehérbor
5 dkg reszelt parmezán + valamennyi a tálaláshoz
1/4 bögre apróra vágott petrezselyem


A zöldséges alaplét melegítsd fel és tartsd melegen, amíg szükség nem lesz rá.
A vöröshagymát közepes lángon fonnyasszuk meg a vaj felében, majd adjuk hozzá a sütőtököt és főzzük együtt kb. 5 percig. 
Adjuk hozzá a rizst és alaposan keverjük össze, kb. 3-4 percig. Öntsük hozzá a fehérbort és kevergessük addig, amíg az alkohol szinte teljesen nem távozik, illetve a rizs megszívja magát. Ekkor kezdjük el az alaplé hozzáadagolását: mindig csak egy merőkanálnyit adjuk a rizshez és várjuk meg, míg az magába szívja a folyadékot. Kb. 18-20 perc alatt a rizs roppanósra fő (ha nem lenne elég az alaplé, nyugodtan önts hozzá forró vizet). Kóstold meg, hogy jó-e, lehet, hogy néhány percit még tovább kell főzni. 
Amikor kész, vedd le a tűzről, keverd hozzá a maradék vajat és a parmezán, szükség szerint fűszerezd. Tálalás előtt hagyd állni egy kicsit. 
Tányérra kimérve szórd meg petrezselyemmel és parmezánnal.


A recept Luciana Sampogna: Light of Lucia című szakácskönyvéből származik.

*Nagyon harcolok a kis hülye molylepkékkel, amik mindenhova beeszik magukat és egyszerűen képtelen vagyok őket kiírtani. Hiába van a kamraszekrényben van molylepkefogó ragacs és hiába teszem a veszélyeztetett termékeket műanyag, légmentesen (??) záródó dobozba vagy akár az ikeás üvegtárolóba, ezek a kis dögök mindenhova betelepszenek. Az egyetlen védett hely a mélyhűtő - ami sajnos elég kicsi. 
Úgy tűnik, a csavaros üvegekbe nem tudnak belemászni, de most cseréljem le az összes tartómat csavaros befőttesüvegre?
Van valakinek ötlete, mit csináljak?

8 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

Ennek a receptnek különösen örülök,bár most itt nincs sütőtök szezon. Olaszországban vettem anno zacskós sütőtökös rizottót,és már abban a formában ízlett,gondolom akkor milyen jó lehet az eredeti! Elmentem,mert lesz még ősz!:(
Levendula csokor állítólag elűzi őket,én tartok egyet a spejzban.

Alexandra írta...

Egy kis zsályával még fel lehet dobni ezt az ételt, szerintem az nagyon illik hozzá.
Késő este volt már, amikor csináltam, így nem ballagtam le a fűszereimhez, na meg egyszer-végre- kivételesen úgy akartam elkészíteni az ételt, ahogy le van írva :)

SzSz írta...

Igen finom lett. Köszi a receptet.

A levendulát állítólag nem szeretik a molylepkék. A nagymamáink idejében kis párnácskákba varrva tették a virágzatát a szekrényekbe, hogy ne telepedjenek meg ezek a kártevők.

Névtelen írta...

Szerintem lehet valahol egy gocpont, ahol szaporodnak akkor szoktak ilyen kiirthatatlanok lenni.
pl egy regi muzlis doboz 2 kanal muzlivel... stb
En mar jartam igy 2 eve, nalunk az egeszben tarolt dioba telepedtek bele.
En a helyedben csinalnak egy gyors atramolast a polcokon. Minden gyanus, regen nem hasznalt dolgot kidobni, kicsit lemosni a polcokat.
Szeretned, hogy elmejek segiteni? A kisfiaink meg jatszhatnanak kozben (az enyem most volt 2 eves)
:)
Yvette

Alexandra írta...

Azért nem tartok már szinte semmit sem, ami eteti a molylepkéket, mert akárhányszor kitakarítottam és kidobtam a gócpontokat, mégis betelepedtek. Műzli nincs benne, azt máshol tartom és hetente készítem, liszt-gríz-tészta-rizs már nincs, a magokat is a hűtőben tartom, csoki is csak a legfrissebb vásárlás van... lassan nincs is más a szekrényben csak konzerv és üveges dolgok (ecet, olaj, ilyesmi).
Egyszer mindenképpen rá kell szánnom magam, hogy megint kitakarítsam, egyébként is annyira ki van már ürítve, hogy célszerű lenne átrendezni az egész szekrényt.
Csak ebben a hidegben nem érzek semmi késztetést egy ilyen jellegű munkához...
Segítés nélkül is nyugodtan átjöhetsz, szerintem a kisfiam odáig lenne meg vissza egy másik gyerkőc társaságától és biztos én is élveznék egy kis girl-talk-ot :)

Alexandra írta...

Ja, Szilvi hozzászólása óta tettem levendulát szekrénybe. Nem is tudom, korábban miért nem...?!?

Névtelen írta...

Koszi szepen a meghivast :) Majd megorganizalom a dolgot es megbeszeljuk mikor lenne jo nektek is es nekunk is, ok? Zsebi hany orakkor szokott napkozben alundni?
Meg az jutott eszembe, hogy a molylepke-ragacsodon van-e csalogato tabletta? Nalunk volt es azt tapasztaltuk, hogy az tavolabbrol(mashonnan) is odavonzotta a kamrankba a lepkeket :( ezert kidobtuk rola.
Yvette

Alexandra írta...

Igen, van rajta, de van egy ragacsom a szekrényen kívül is, plusz egy légyfogó ragacs. Csak a biztonság kedvéért :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...