2010. április 13., kedd

Lilakáposzta saláta rukkolával és almával

Hálás lehetek Jamie Olivernek, mert neki köszönhetem, hogy megtanultam salátákat készíteni. Jobban mondva, hogy önbizalomra tettem szert salátakészítés terén. Mióta olvastam a Ministry of Food című könyvét, szinte bármiből tudok salátát készíteni. Az alábbi recept ugyan nem tőle van, de már rég nem alkalmazom az ő alapelveit. Megalkottam a sajátjaimat.

Az alábbi saláta igazán nem nagy dolog (a hozzávalóktól nem kell megijedni :) ). Hogy miért publikálom mégis? A káposzta miatt. A káposzta sem szerepel eleget a magyar konyhában. Pedig megterem otthon, lehet kapni, mégis, a párolt káposztán kívül még hányszor kerül egy magyar asztalra?

Ezt a salátát legutóbb egy finom báránysült mellé tálaltam. Más köret nem volt, de nem is hiányzott. Az esetek 95%-ában salátát szoktam a hús mellé kínálni. Egy-egy ilyen fogás után az ember jóllakottnak érzi magát, de nem teli. Nincs az a "degeszre ettem magam" érzés. Érdemes kipróbálni.

Hozzávalók:
rukkola
lilakáposzta
fejenként egy alma
fenyőmag
szőlőmagolaj
Chardonnay-ecet

A megmosott, megszárított rukkolát egy tálba teszem. A lilakáposztát vékony csíkokra vágom, az almát kicsumázom és kockákra vágom. A héját rajtahagytam. Mindezt hozzákeverem a rukkolához, majd a fenyőmagot megpirítom és a salátára szórom. Az egészet meglocsolom az olajjal és az ecettel és már kész is.


A szőlőmagolaj nagyon egészséges, ráadásul főzni is lehet vele. Én arra ugyan nem pazarlom, de szeretek más olajakat is használni, mint az olivaolaj. Az oliva, a repce és a szőlőmagolaj mellett van még itthon avokádó olaj, sárgabarackmag olaj, lenmagolaj, kendermagolaj, dió és mandula olaj. Nem kell belőlük sok, csak egy kis üveggel, hisz egyszerre csak keveset használ belőlük az ember.
A Chardonnay-ecetet nem rég vettem. Nem rossz. Helyette jól illik e salátához az almaecet, de ha lenne itthon, biztos kipróbálnám a málnaecetet is. Csak az étkezési ecetet felejtsd el... :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...