2010. február 18., csütörtök

Müzli

Jó ideje már, hogy magam állítom össze a müzlinket és nem a boltban veszem. A müzli tipikus példája annak, hogy mindig el kell olvasni a címkét. Mert hiába van ráírva, hogy organikus meg bio, ha "organikus" cukor van benne, az aszalt sárgabarack meg tartósítószert tartalmaz. Nem vigasztal, hogy egyébként más vegyianyaggal nem voltak szennyezve.
Nem is értem, mit keres a cukor a müzliben??? Nem arról szól a dolog eredetileg, hogy egészséges reggelit kéne enni? Akkor minek bele a cukor? És miért van az aszalt gyümölcsben tartósítószer??? Hát nem azért találták ki az asza
lást, hogy ne kelljen tartósítószert rakni bele? A sárgabarack esetében nagyon könnyű észrevenni, ha tartósítószert tartalmaz: a gyümölcs megőrzi tőle a szép, narancssárga színét. Ha viszont nincs benne, a barack bebarnul.
Na ezért nem veszek bolti müzlit és kavarom a sajátunkat*.

Mi van a müzlinkben?

750g zabpehely
3 ek napraforgómag
3 ek tökmag
3 ek lenmag (an: linseed)
3 ek szezámmag
3 ek LSA, vagyis darált lenmag, napraforgómag és mandula keveréke
3 ek bébi rizs (ez valójában bébiétel, nagyon finomra tört rizspehely, nem szükséges főzni)
3 ek nyers búzacsíra (an: raw wheatgerm)
3 ek quinoa pehely
3 ek utifű maghéj (psyllium husk)
3 ek mazsola
3 ek aszalt ribizli (an: currants)
3 ek tőzegáfonya (an: cranberry) (más néven vörös áfonya)
3 ek goji bogyó (an: goji berry)
valamennyi tönkölybúza-pehely (szigorúan gyümölcslével édesített)
valemennyi kókuszpehely
valamennyi apróra vágott aszalt sárgabarack (kb. 5-6 darab)
valamennyi apróra vágott aszalt alma (kb. 1 almának megfelelő mennyiség)
és a legfontosabb hozzávaló: kb. 2 ek fahéj

Ha van itthon, egy pár szem összetört szárított banán is kerül a müzlibe.
A fenti adagból kb. 7-10 napra elegendő mennyiség jön ki, két főre számolva. Nálunk a kisfiamat is számolni kell, mert igen lelkesen eszi a müzlit, pedig még 11 hónapos sincsen :)
A müzlit rizstejjel, esetenként zabtejjel szoktam felönteni, rakok bele egy-egy teáskanálnyi halolajat (egy bizonyos fajtát, aminek nincs szörnyű halíze és szaga), ezt elsősorban a kisfiam miatt, másodsorban nekünk is az egészségünkre válik. Teszek még bele mindenféle gyümölcsöt: epret, áfonyát, szőlőt, stb, mikor mit. Nem sokat, csak egy kicsit, vegyesen.



*Ja meg azért sem, mert anyósom rendszeresen hozta az ő müzlijét, de azt meg nem találtam elég finomnak...

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Alexandra!

A műzlin megakadt a szemem, mivel én is épp egy ilyen postra készülök, de aztán megláttam, hogy nem ugyanaz lesz úgyhogy megnyugodtam. Én is szoktam ilyet rendszeresen csinálni és naagyoooon finooom. Csak én joghurtba rakom.

Egyébként ami rögtön szemet szúrt az a tagline a Painted Veilből (kedvenc filmem!!!) "Sometimes the greatest journey is the distance between two people." Hát lehet ennél szebben elmondani egy mondatban? Több értelmű és mégis egyet jelent. :-) Te is szereted a Painted Veilt vagy W. Somerset Maugham-t?

Jó a blogod!!! Olvasgatom!

Alexandra írta...

Köszönöm, Panna :)
Igen, szeretem mindkettőt. A PV esetében a könyv - mint oly sokszor - jobb volt, mint a film. WSM pedig ugyanazon a napon született, mint én, "néhány" év eltéréssel...

Névtelen írta...

Woow nem kis egybeesés! :-)
Sajnos még a könyvet nem volt szerencsém elolvasni (bölcsészként év közben annyi olvasnivalóm van, hogy ki sem látok belőlük), de idén nyáron vizsgaidőszak végeztével már alig várom,hogy a kezemben tartsam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...