2009. október 11., vasárnap

Mandulás muffin narancs sziruppal

Hétvégén rengeteg újdonságot főztem. Vettem ugyanis egy magazint a wooliesban, anélkül, hogy belekukkantottam volna. Otthon viszont felfedeztem, hogy rengeteg jó recept van benne, amikhez még csak be sem kell vásárolnom, mert mindent megtalálok a kamrában.
Szinte az egész hétvégén a konyhában sürögtem-forogtam (kenyeret sütöttem, almás-narancsos lekvárt főztem, muffint sütöttem, stb), és ahogy leültem, hogy mindent leírjak a blogomba, rájöttem, hogy kb. így érezhette magát Julie a Julie & Juliaban, miközben Julia receptjeit próbálgatta.

Eredetileg a narancsos csirke receptjét szerettem volna közzétenni, de nem találom a róla készült képet :( Remélem, a férjem felmásolta a gépére, mert hogy a
kártyáról minden kép le van törölve, az biztos... Szerencsére mától az új (nekem új, a férjemnek régi) gépemet használom a fotózáshoz, így ilyen malőr többet nem következik be.
Legalábbis remélem.

Tehát, álljon itt elsőként a mandulás muffin receptje.

Hozzávalók (6 db muffinhoz):

1 db közepes navel narancs
3 db tojás
1 kanál méz
15 dkg őrölt mandula
1 teáskanál (glutén mentes) sütőpor
1 evőkanál szeletelt mandula díszítésnek


A sziruphoz:
1 dl friss narancslé
1 evőkanál méz

A narancsot beletesszük egy kisebb lábasba. Felöntjük annyi hidegvízzel, hogy ellepje, lefedjük és forrásig főzzük. További 45 percig főzzük vagy amíg a narancs meg nem puhul. A narancsot botmixerrel addig törjük, amíg sima nem lesz (a vizet nem kell hozzáadni).
A sütőt 180 fokra előmelegítjük, a muffinformákat (ha nem szi
likon formát használunk) kivajazzuk (tejérzékenyek kenjék ki olajjal vagy kókuszolajjal).
A tojásokat egy tálban elektromos habverővel addig verjük, amíg a tojás habos-krémes és világos színű lesz. Hozzáadjuk a mézet és tovább verjük. Egy fakanállal vigyázva hozzákeverjük az őrölt mandulát, a sütőport és a narancspürét. A kész masszát belekanalazzuk a muffinformába és megszórjuk őket szeletelt mandulával.
Körülbelül 25-30 percig sütjük. Ha gyorsan pirulna (fő
leg a mandula), akkor alufóliával letakarjuk és csak az utolsó pár percre vesszük le megint.
Közben a narancslevet a mézzel együtt egy szószos edényben közepes hőfokon felmelegítjük, amíg fel nem forr. Az öntetet kb 3 percig forraljuk, illetve
amíg egy picit el nem kezd sűrűsödni.
A kész muffinokat egy hústűvel jól megszurkáljuk és ráöntjük a narancsos szirupot. Így hagyjuk őket kihülni.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...