2009. július 25., szombat

Körtés-fahéjas muffin

Kölcsön kaptam egy szakácskönyvet, melyben kisbabáknak és kisgyerekeknek szóló ételek receptjei vannak.
Sajnos a könyvben meglepően sok az édesség, illetve jellemző a cukor használata. Szerintem ez elég szomorú. Az ember már így is rengeteg cukrot visz be a szervezetébe és ezek a szegény gyerekek már azelőtt az édesség rabjaivá vállnak, mielőtt a tudatuk igazán kialakulna. Ma már igencsak résen kell lenni, hogy szándékunk ellenére se vásároljunk cukorral felturbózott élelmiszert.
Természetesen nem vagyok az édesség ellen
(itt a blogomon is van jó néhány recept), de szerintem jobb, ha az elfogyasztott édesség mennyiségét alaposan lecsökkentjük. Különösen kisgyerekeknél fontos, hogy határt tudjunk szabni a falánkságnak.

A fenti kis kitérőtől függetlenül, sok jó receptet találtam a könyvben. (Ezért is kértem kölcsön :))
Az alábbi körtés-fahéjas muffin, ami tegnap készítettem először, annyira jól sikerült, hogy ma dupla adaggal örvendeztettem meg magunkat. Pe
rsze, nem tagadtam meg önmagamat és egy kicsit módosítottam a recepten...

Hozzávalók (kb. 6 db muffinhoz):
1 db közepes, nem túl kemény körte (kb. 230g)
1/3 bögre (kb. 80ml) növényi olaj
fél kanál juharszirup vagy méz

1 db tojás
1 bögre (150g) liszt
1 csapott kávéskanálnyi sütőpor
fahéj ízlés szerint

A körtét meghámozzuk, kimagozzuk és k
ockákra vágjuk. Az olajat jól összekeverjük a tojással és juharsziruppal vagy mézzel. Hozzáadjuk a lisztet, sütőport, egy kis fahéjat és a feldarabolt körtét.
A masszát szétosztjuk az előkészített muffin tepsibe, és mindegyik muffin tetejét megszórjuk egy kis fahéjjal.

180 fokon, kb 15-20 percig sütjük.
Légmentes dobozban kb. 3 napig áll el. Bár ez a 6 db hamar el fog fogyni...

Tipp: ha a kanalat előbb belemártjuk az olajba és utána a mézbe, akkor a méz nem ragad rá a kanálra és könnyen kicsúszik belőle.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...