2009. június 2., kedd

Póréhagyma krémleves

2008. november 4.

Soha sem gondoltam volna, hogy egyszer annyi levest fogok főzni, mint mostanában. Ma például zöldborsó leves került az asztalra, de csak azért, mert végre sikerült gyönyörű, friss hüvelyes zöldborsót kapnom. Itt egyébként a cukorborsó a népszerű, mondhatni nagyon népszerű, ami finom persze, de azért a jó kis magyaros zöldborsó levesnek nincs párja :) Még sem ez a receptet írom most le, hisz a zöldborsó leves annyira alaprecept, hogy biztos mindenki el tudja készíteni a maga változatát.

Néhány hete viszont póréhagyma krémlevest készítettem, ami annyira jól sikerült, hogy megérdemli, hogy közzé tegyem. (Az eredeti recept itt)

Póréhagyma krémleves

Hozzávalók: 2 nagyobb póréhagyma, 1 salottahagyma (én vöröshagymával készítettem, az volt itthon), 1 duci gerezd fokhagyma, 1 nagyobb burgonya, 6 dl zöldség alaplé, 3-4 ek tejszín, 4 dkg vaj vagy 2 ek. olivaolaj, só, fehérbors, metélőhagyma a tálaláshoz
A póréhagyma fehér részét karikákra vágjuk, a hagymát és a fokhagymát felaprítjuk. Egy lábasban felolvasztjuk a vajat, beletesszük a hagymákat és fedő alatt, lassú tűzön 10-15 percig pároljuk.
Ezután hozzáöntjük a zöldség alaplevet, beletesszük a megpucolt és kisebb darabokra vágott burgonyát, felforraljuk, majd mérsékelt tűzön addig főzzük, míg a burgonya megpuhul. Botmixerrel vagy turmixgépben pépesítjük a levest. Végül hozzákeverjük a tejszínt, sóval és bossal ízesítjük, újra felforraljuk. A metélőhagymát apróra vágjuk, a tányérra kiszedett levesre szórjuk.
Póréhagyma krémleves 003
A leves mellé parmezánchipset kínáltam, melyet a következőképpen készítetettem:
Egy teflon sütőt jól felforrósítottam, majd 4 kis kupacba 1-1 evőkanálnyi durvára reszelt parmezánt pakoltam, amit szépen szétnyomkodtam kör alakúra. Amikor a zsír nagyrésze kisült a sajtból, a sajt elkezdett megkeményedni. Ekkor egy fa lapáttal alányúlva mindegyiket megfordítottam és a másik oldalukat is aranyszínűre sütöttem.
Az én ízlésemnek a chipsek elég sósak voltak, de a férjem rajongott értük :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...