2009. június 2., kedd

Mandulás puszedli (csók)

A következő recept szintén egy tojásfehérje-faló: Mandulás puszedli (Stáhl Judit receptje). Igazából nekem nem is puszedlinek kellene hívnom őket, hanem mandulás csókoknak, mert puszedli helyett inkább csókoknak néznek ki. Ennek az az oka, hogy a recepttől eltérően nem gyenge habot vertem, hanem keményet. De ez mit sem változtat azon a tényen, hogy a süti - hmmmm! - finom. A cukor mennyiségét az eredeti recepthez képest csökkentettem és így is megfelelően édes volt.

Mandulás puszedli (csók)

Hozzávalók (15 darabhoz): 15 dkg őrölt mandula, 15 db egész hámozott mandulabél, 2 tojásfehérje, 1 csapott evőkanál liszt, 10 dkg cukor, 1 citrom héja, 1/2 teáskanál mandulaaroma

A sütőt 175 fokra előmelegítem. A tojásfehérjét egy nagy tálban lágy (vagy az én esetemben kemény...) habbá verem. Az őrölt mandulát összekeverem a liszttel és a cukorral, majd belereszelem a citrom héját és a mandulaaromát. Fakanállal hozzáadom a felvert tojáshabot és kész is a tészta. Egy kanál segítségével kis halmokat képeztem a sütőpapírral bélelt tepsin, egymástól kb. 1 cm távolságra. Mindegyik halom közepébe egy-egy mandulaszemet biggyesztettem, majd 17-20 perc alatt halvány aranybarnára sütöttem őket.

Megjegyzés:

- A mandulát nagyon egyszerű megszabadítani a barna belső héjától: egy kis tálba beleteszed a mandulákat és annyi forrásban lévő vizet öntesz rá, hogy ellepje a mandulákat. Annyi ideig hagyod így állni, míg a víz lehül annyira, hogy bele tudsz nyúlni a mandulákért. A mandulákat a csúcsánál megfogja a mutatóujjad és a hüvelykujjad közé fogod, nekiszorítod a másik kezed tenyeréhez és szépen lepattintod a megpuhult héját. Ha nem jön le a héj első próbálkozásra, tedd félre egy másik tálkába, majd később, ha befejezted az első tálkát, az összegyűlt mandulákat ismét forrázd le. Nem érdemes szenvedned azzal a manulaszemmel, amelyről nem jön le a héja elsőre pikk-pakk módon, mert másodikra tényleg könnyen le fog jönni. Egyesek szerint az így megpucolt mandulákat egy napig száradni kell hagyni, de őszintén szólva, ennyi ideig én soha sem tettem. Ha nedvesek lennének, töröld meg őket egy kicsit, mire a puszedliket elkészíted, a mandulaszemeid is kellőképpen megszáradnak és már csücsülhetnek is a puszedlik tetején.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...