2009. június 2., kedd

Császármorzsa

A finom ebéd mellé finom desszert dukál. Találtam egy nagyon sok pozitív visszajelzést kapott Császármorzsa receptet, amit úgy gondoltam, ha már annyian dicsérnek, érdemes kipróbálnom. Mondanom sem kell, ha már közzéadom, biztosan nem csalódtam benne :) (Az eredeti recept innen)
Császármorzsa
Hozzávalók
10 dkg búzadara, 7 dkg liszt, 250 ml tej, 1 teáskanál vanília eszencia (én vanília pasztát használtam), 3 db tojás, 10 dkg kristálycukor, fél citrom reszelt héja
A lisztet elkeverjük a búzadarával, majd ráöntjük a tejet. (Legyen ez a tál elég nagy, mert ebbe fog belemenni a felvert tojásfehérje is és a többi hozzávaló!) Azzal is alaposan elvegyítjük, és a keveréket egy órán át állni hagyjuk, hogy a búzadara megszívja magát nedvességgel. Egy óra elteltével a tojásokat külön választjuk, a tojássárgákat egy tálban kihabosítjuk a cukorral, hozzáadjuk a citrom reszelt héját és a vaníliát, majd az egészet hozzákeverjük a tejes keverékhez. A tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük, majd a habot is hozzákeverjük a masszához. Vigyázzunk, hogy a hab ne törjön nagyon össze.
A vajat felolvasztuk egy serpenyőben és ráöntjük a masszát. Egy fakanállal folyamatosan kevergessük, míg a tészta szét nem esik kisebb darabokra, morzsákra.
Figyelem! Fontos, hogy a serpenyőnk elég nagy legyen, kényelmesen tudjuk benne kevergetni a masszát! (Ha nem elég nagy, inkább süssük az egészet több adagban.)
A császármorzsát forrón, porcukorral meghintve, esetleg valamilyen lekvárral tálaljuk.
Császármorzsa 006 Császármorzsa 007
Mint a recept leírásából látszik, ha mindent ebédre akarunk, a desszert előkészítésével kell kezdeni az egész procedúrát, mert az a legidőigényesebb.
A császárorzsával kapcsolatos első emlékeim kb. 6-7 éves koromig nyúlnak vissza. Egy osztálytársamnál (Tamás Dóránál) voltam éppen, akinek a nagymamája császármorzsát készített. Ott kóstoltam meg életemben először ezt a desszertet és egyből meg is szerettem. Bár annak idején megkaptam a receptet és hamar ki is próbáltam, nekem nem sikerült az elkészítése. Talán érthető, hisz elég fiatalka voltam és a mi családunkban soha, senki nem készített császármorzsát. Se anyu, se a nagymamám, aki pedig mindig sok édességgel örvendeztetett meg.
Azóta többször kóstoltam már mindenféle morzsákat, jó néhány receptet kipróbáltam, de valahogy egyik sem volt az igazi. Az a 6-7 éves korombeli császármorzsa élmény azonban mindörökre bentragadt az emlékezetemben...
Azt kell mondanom, hogy EZ a recept AZT az ízt idézi! Úgy érzem, végre megtaláltam az igazi receptet, ezek után újabb császármorzsa receptet nem szükséges kipróbálnom.
Férjem életében először kóstolta ezt az édességet és neki is ízlett :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...